Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

Finał akcji „Czytam sobie. Pierwsza klasa”.

  • 30-04-2021 12:16

Finał akcji „Czytam sobie. Pierwsza klasa”.
To już koniec? Nie! To dopiero początek!

W tym miesiącu, udziałem w ogólnopolskim webinarium zakończyliśmy akcję Czytam sobie. Pierwsza klasa”. 

Akcja  prowadzona była w naszej szkole od października 2020 roku. Uczniowie klasy 1d przeczytali książeczki z poziomu I i II z biblioteczki klasowej, coraz chętniej sięgają też po szkolne i własne egzemplarze biblioteczne z poziomu III. Cieszy fakt, że pierwszoklasiści polecają sobie nawzajem lektury i nawet dzieci, które nie osiągnęły jeszcze biegłości w czytaniu, wypożyczają i powoli czytają książeczki z poziomu III na zasadzie bo, „Tymek powiedział, że jest fajna”. Do sięgania po książki w opinii dzieci zachęcała różnorodność tematyki serii „Czytam sobie…”  to, że” książka jest łatwa i sam mogę ją przeczytać”,  „szybko można ją skończyć” no i naklejka na końcu to  też ważna rzecz. 

Dodatkowo seria I w pełni koreluje z programem alfabetyzacji  w klasie1 i w całości  jest POZYTWNA!  A wszystko przez to, że nie występują w niej dwuznaki, zmiękczenia i słowo NIE. Zainspirowane przez lekturę dzieci wykonywały desery flagowe (biało – czerwone), walizki z wytłoczek do jajek („Walizka Pana Hanumana”), własne książeczki i komiksy, dzienniczki książek, projektowały własne kaski („Basia i kask”), tworzyły samoloty z papieru i przeprowadzały wyścigi (Orły nad Londynem”). 

Uczyły się odpowiedzialności, na lekcjach online chwaliły się swoimi pupilami, brały udział w zbiórce karmy i maskotek dla kotów ze schroniska (Nelka i piesek Fafik”). W oparciu o książeczkę „ Awantura w śmietniku ”  poznały zasadę segregacji odpadów i wzięły udział w akcji „Maluch pełen zakrętek”. Uczniowie brali udział w miejskich i ogólnopolskich konkursach na budowle z recyklingu i często zostawali laureatami tychże konkursów. Przychodząc do szkoły od samego rana pytały, czy mogą wypożyczyć kolejną książkę….                     

Udział w akcji sprawił, że uczniowie stali się bardziej otwartymi na budowanie relacji, mogli wypowiedzieć własne zdanie, prowadzili inne rozmowy. W książeczkach poszukiwaliśmy również emocji i tworzyliśmy emotki do wyrażania uczuć. Dzieci  zdobywały  poczucie sukcesu, że udało im się samodzielnie przeczytać książkę. Mimo trudności związanych z pandemią akcja zakończyła się pełnym sukcesem!                                         

Udowodniliśmy, że Czytam to zdobywam wiedzę,  myślę krytycznie, poszukuję dalej, wdrażam idee, zmieniam się, a przez to zmieniam świat. Stąd nasze kolejne, ambitne przesłanie „Czytam sobie, by zmieniać świat”.   

Kochani rodzice!

Dochodziły do nas informacje, że byliście niejednokrotnie pozytywnie zaskoczeni wracając z pracy i zastając Wasze dziecko przy czytaniu, a nie przy oglądaniu bajki. Cieszymy się razem z Wami i przypominamy, że najlepszy sposób, by zachęcić dziecko do czytania to samemu czytać!

Jeśli dziecko widzi rodzica czytającego, to też się zainteresuje i zainspiruje, coś w tym musi być ciekawego…     
A co, jeśli stale widzi rodzica z nosem w telefonie?