Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

We love London! Warsztaty językowe w UK

• 26-04-2024 10:09

W dniach 15.04-20.04 br. 22 uczniów klas 7-8 wzięło udział w warsztatach językowych w Londynie. Wyjazd został zorganizowany we współpracy z Biurem Podróży ATAS z Warszawy. Nasi uczniowie wyjechali do Anglii wraz z uczniami i nauczycielami Nowego Prywatnego Liceum COGITO w Bielsku-Białej. Celem wycieczki było poznawanie tradycji, zabytków kultury i historii Wielkiej Brytanii, a także doskonalenie umiejętności porozumiewania się w języku angielskim w sytuacjach życia codziennego.

Koordynatorem wyjazdu uczniów do Londynu była Pani Magdalena Homa-Filipczak, a dodatkowo opiekę nad uczniami sprawowały Pani Monika Szczelina-Paniczek oraz Pani Agnieszka Wójcik.

Dzień 1 (poniedziałek, 15 kwietnia)

Naszą podróż do Wielkiej Brytanii rozpoczęliśmy ok. godz.10. Po przejechaniu przez Niemcy, Holandię i Belgię dotarliśmy do Francji, z której przeprawiliśmy się do Wielkiej Brytanii Eurotunelem. Do Londynu zawitaliśmy ok. godz.10 czasu lokalnego.

Dzień 2 (wtorek, 16 kwietnia)

Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od spaceru po Parku Królewskim w Greenwich. Następnie udaliśmy się kolejką DLR w kierunku północnego brzegu Tamizy, żeby zwiedzić imponującą Tower of London, która niegdyś pełniła funkcję fortecy, więzienia, pałacu, a nawet zoo. Po zakończeniu zwiedzania zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia przy Tower Bridge i udaliśmy się do Katedry Świętego Pawła, która była ostatnim punktem naszego zwiedzania. Po dniu pełnym  wrażeń zostaliśmy zakwaterowani u rodzi brytyjskich. Tam czekał  na nas ciepły posiłek i wygodne łóżka, o których wszyscy marzyliśmy.

Dzień 3 (środa, 17 kwietnia)

Nasz dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Figur Woskowych Madame Tussauds. Dla nas wszystkich było to niesamowite przeżycie! W jednym miejscu mogliśmy zrobić sobie zdjęcia ze sławnymi aktorami, politykami, gwizdami sportu, muzyki, a także z postaciami historycznymi. Na koniec czekała nas przejażdżka londyńskimi taksówkami, a także projekcja filmu 4D z bohaterami Marvela. Kolejnym punktem zwiedzania było Muzeum Brytyjskie, w którym mogliśmy zobaczyć min. kamień z Rosetty, mumie egipskie oraz prehistorycznego człowieka z Lindow. Ostatnim punktem, który odwiedziliśmy tego dnia była najbardziej znana na świecie ulica handlowa Oxford Street. Tam zaopatrzyliśmy się w pamiątki i zmęczeni wróciliśmy do naszych brytyjskich gospodarzy.

Dzień 4 (czwartek, 18 kwietnia)

Kolejny dzień w Londynie przywitał nas piękną, słoneczna pogodą. Spacerowaliśmy po Westminsterze przechodząc obok Opactwa Westminster, Gmachów Parlamentu oraz Big Bena. Następnie udaliśmy się do Parku Świętego Jakuba i zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcia prze Pałacem Buckingham. Następnie przeszliśmy przez Plac Trafalgar mijając Galerię Narodową w kierunku Leicester Square, gdzie zrobiliśmy zakupy w firmowym sklepie M&M’S pachnącym czekoladą oraz w dwupoziomowym sklepie LEGO. Stamtąd przeszliśmy na Piccadilly Circus mijając kolorową chińską dzielnicę. Końcowym punktem zwiedzania było imponujące Muzeum Historii Naturalnej oraz Muzeum Nauki i Techniki.

Dzień 5 i 6 (piątek, 19 kwietnia i sobota, 20 kwietnia)

W piątek rano pożegnaliśmy się z naszymi zaprzyjaźnionymi rodzinami brytyjskimi i wyruszyliśmy w dalszą drogę. Dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania od spaceru, podczas którego zobaczyliśmy i wysłuchaliśmy ciekawej historii Teatru ‘The Globe’. Następnie udaliśmy się do niezwykle ciekawej,  położonej nieopodal galerii sztuki nowoczesnej Tate Modern. Kolejnym punktem naszej wycieczki była przejażdżka kołem obserwacyjnym London Eye, z którego podziwialiśmy panoramę Londynu. Później udaliśmy się na rejs statkiem po Tamizie, którym dostaliśmy się do dzielnicy Greenwich. Przeszliśmy obok klipra herbacianego Cutty Sark i zrobiliśmy ostatnie zakupy w sklepie z pamiątkami. Niestety nasz czas w Londynie dobiegł końca…W drodze powrotnej czekała nas przeprawa promem do Francji i dość długa i męcząca podróż autokarem do Polski. Do Bielska-Białej dojechaliśmy szczęśliwie ok. godz.16.30. Tam czekali już na nas stęsknieni członkowie naszych rodzin. Pomimo zmęczenia jeszcze długo opowiadaliśmy o naszym niezapomnianym i pełnym wrażeń pobycie w Londynie. To był niesamowity czas, który na długo pozostanie w naszej pamięci. We love London!